fiscalistenonline.nl: Column: Werkverschaffing
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.

Column: Werkverschaffing

Door Joanne Muller - Je hoort wel eens van die verhalen over ambtenaren en gemeentes. Ik heb inmiddels bij twee gemeentes mogen werken en ik heb het zeker naar mijn zin gehad. Wel zie je als ‘buitenstaander’ zoveel zaken die anders kunnen en mogen en het is heel erg lastig wanneer je uit het bedrijfsleven komt te wennen aan de bureaucratie en de trage besluitvorming binnen een gemeentelijke instelling.

Maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben, wat ik kwijt wilde is het volgende….daarover viel ik namelijk ECHT bij mijn laatste opdrachtgever ( een gemeentelijke instelling). Het is een waar gebeurd verhaal!!! Ik had een collega die in dienst was bij de opdrachtgever. Hij stuurde formulieren waar een handtekening nodig was van de manager, via interne post door. Dat is toch geen enkel probleem, hoor ik je denken… maar wat als die collega 4 deuren verderop zat? En wat als de routing van de interne post als volgt ging: de bode kwam de post ophalen, die bracht het naar de medewerkers beneden die het opnieuw sorteerde waarna de post van de afdeling bij mij terechtkwam, ik deze uit mocht pakken en op naam mocht sorteren en rondbrengen? Oftewel kortweg gezegd, een poststuk kon er soms wel een hele dag overdoen voor het bij de manager lag en getekend kon worden terwijl wanneer deze beste collega opstond, 10 stappen heen en 10 stappen terug had gemaakt hij het in nog geen 5 minuten geregeld kon hebben.

Uiteraard ben ik na het een aantal keren aangekeken te hebben naar deze betreffende collega gegaan, die tot mijn verbazing niet op zijn plek zat, en heb ik een net briefje neergelegd bij het document wat ondertekend moest worden. Hierna is het nooit meer gebeurd…gelukkig.

Nu heb ik absoluut niet de illusie dat dit soort zaken alleen bij gemeentelijke instellingen gebeurd! Mijn volgend verhaal is denk ik wel typerend voor een gemeentelijke instelling en valt ook zeker onder werkverschaffing…

Muller Support & Advies
Joanne Muller heeft de afgelopen twee jaar als interim managementondersteuning gewerkt bij diverse bedrijven en instellingen. Hierdoor heeft ze een enorme werkervaring opgebouwd, veel gezien en veel geleerd. Met deze kennis op zak is ze sinds kort voor zichzelf begonnen en werkt ze als freelance secretaresse/managementassistent/directiesecretaresse. Haar bedrijfsnaam is Muller Support & Advies. Aantal trefwoorden die bij Joanne passen: humor, snel, accuraat, correct, eerlijk, open en direct. Voor meer informatie mail naar jd.muller@home.nl (binnenkort volgt er ook een website).

Eerder geplaatste artikelen

E-mail lawine kost jaarlijks 10.000.000.000 euro
Fascinerend, iets anders kun je niet zeggen over het onderzoek van meereffect, het bedrijf van Taco Oosterkamp dat mensen inspireert om slimmer te werken. Als we beter leren om te gaan met de berg mai...
Lees meer...
Verzamelen: een stap in Getting Things Done
Sommige mensen beginnen met Getting Things Done en merken dat ze hun hoofd nog steeds niet helemaal leeg hebben. Het kan verleidelijk zijn om toch nog dingen te onthouden. Kleine toezeggingen bijvoorb...
Lees meer...
Tijd
Sommigen van ons zouden een moord doen voor een paar uur meer op een dag, dan die karige 24 die we toebedeeld krijgen. En stiekem weten we ook allemaal dat het niets op zou lossen en dat dagen van mee...
Lees meer...
Hier klikken